מנעולן – בעל המקצוע שלא הכרתם

מנעולן בעל המקצוע שלא הכרתם

אם תעשו סקר קצר ברחובות העיר סביר להניח כי רוב האנשים יאמרו כי מנעולן הוא מקצוע ישן וארכאי מי צריך היום בכלל מנעולן, אך המציאות שונה. כמעט כל אחד נזקק לפחות פעם אחת בשנה לשירותי המנעולן להתקין מנעולים לדלתות ולשערים, לפרוץ לרכבים או לדלתות כאשר המפתח שלהם אבד ועוד.

איך נדע לזהות מנעולן ישר?

שוק המנעולנים הוא שוק רחב ובין כל בעלי המקצוע הישרים, עובדים בו גם מנעולנים פחות ישרים. כך נוכל לזהות אותם:

מנעולן ישר משתמש תמיד בחלקי חילוף מקוריים. לפני שהוא משתמש בחלק, הוא מוציא אותו מהאריזה. בקשו לראות את האריזה המקורית של חלקי החילוף עוד לפני שהמנעולן פתח אותה. אם תזהו כי האריזה אינה מקורית, כדאי להתרחק מהמנעולן הזה.

מנעולן ישר ואחראי לא יפרוץ את הדלת כאשר בעלי הדירה אינם נוכחים במעמד הפריצה.

מנעולן רציני ייתן לכם בסוף העבודה תעודת אחריות.

מנעולן מקצועי רגיש לסיטואציה שבה אתם עומדים מחוץ לדלת הבית ולא יכולים להיכנס. הוא ישמח לתת לכם הוראות והנחיות חירום גם דרך הטלפון. אחרי שקיבלתם את ההנחיות, שמרו את מספר הטלפון שלו למקרה ששוב תחפשו מנעולן ישר.

תמיד כדאי להזמין מנעולן מקומי שעובד באזור הקרוב למקום המגורים שלכם. שמו של המנעולן האזורי עובר מפה לאוזן ותוכלו לקבל עליו המלצות ועדויות שהוא מקצועי וישר ונוסף על כך, לא תצטרכו לחכות לו זמן ארוך, הוא קרוב, הוא מגיע מהר, ובמיוחד כאשר אתם עומדים בפני דלת נעולה של הרכב או של הבית.

כל מנעולן חייב לקבל תעודת יושר מהמשטרה. בקשו לראות את התעודה לפני התחלת העבודה. אם לא יוכל המנעולן להציג לכם תעודת יושר, אל תעסיקו אותו.

מנעולן כמה טיפים ועצות טובות

כאשר אתם מתקינים מנעול חדש או צילינדר חדש, אל תשכחו לבקש תעודת אחריות.

כאשר הדלת שלכם מתחילה לחרוק ולעשות בעיות, הזמינו מיד מנעולן לתיקון הדלת, אל תחכו עד שתמצאו את עצמכם בסיטואציה לא נעימה שבה אתם עומדים מחוץ לבית והדלת לא נפתחת.

רוב העבודות של המנעולן הן שגרתיות ומחירן קבוע מראש. לפני שאתם מזמינים אותו כדאי לעשות סקר שווקים קצר ולהשוות מחירים. גם באתרי האינטרנט ובפורטלים ייעודיים תוכלו למצוא מידע על אודות המחירים שגובים מנעולנים שונים ולהשוות בניהם.

בחרו מנעולן בעל תעודת הסמכה לעבודה ממוסד מוכר. תעודת ההסמכה מעידה על השכלתו המקצועית של המנעולן ומבטיחה כי הוא למד ומכיר היטב את התחום.

5/5 - (8 votes)