שאלות ותשובות בנושא הדברה

באיזו תדירות רצוי לבצע הדברה?

המומלץ ביותר הוא לבצע הדברה מקצועית לפחות אחת לשנה. במידה ובוצעה הדברה יסודית בבניין או במוסד אפשר לחכות אפילו שנתיים, כל עוד לא רואים מזיקים בשטח.

מה עלינו לבדוק בחברת ההדברה שאנו נעזרים בשירותיה?

לצערנו הרב, ישנם אנשים רבים המתחזים ל"מדבירים מוסמכים", אך למעשה אין להם שום ידע או ניסיון בנושא. מדבירים שאינם מוסמכים עלולים לסכן את שלום יושבי הבית בשל שימוש ברעלים מסוכנים או לבצע הדברה שאינה יעילה די הצורך.

לפני שתעזרו בשירותי הדברה בקשו לראות את רישיון המדביר לעסוק בתחום, וכן בררו באיזה חומר בדעתו להשתמש. החומרים המותרים בשימוש הם אך ורק חומרים באישור משרד הבריאות.

האם יש ריסוס אחד שניתן לבצע עבור כל סוגי המזיקים?

לא. לכל מזיק מתאים סוג הדברה שונה.

אילו הכנות יש לעשות לפני שמבצעים הדברת מזיקים בבית?

לפני ביצוע הדברה בבית, יש לעשות מספר פעולות שיבטיחו את שלום יושביו. ראשית, יש להרחיק את כל החפצים מהפאנלים של הבית, לכסות צעצועים, מזון, כלי אוכל וכל דבר שעשוי לבוא במגע עם הפה. יש להתפנות מהבית גם בזמן ההדברה וגם מספר שעות אחריה.

מה ההבדל בין הדברה אקולוגית להדברה רגילה?

בהדברה רגילה משתמשים לעיתים קרובות בחומרים כימיים הרעילים לאדם ולסביבתו. חומרים אלו מסוכנים לבריאות ובשימוש לא נכון עלולים לגרום נזקים חמורים. הדברה אקולוגית לעומת זאת, פחות רעילה עבור האדם וידידותית לסביבה היות וחומר ההדברה מתנדף במהירות. במקרים מסוימים הדברה אקולוגית מבוצעת ללא שימוש ברעל.

מהי הדברה אלקטרונית?

הדברה אלקטרונית הינה שיטת הדברה חדשה המבוססת על גלים חשמליים ואלקטרוניים המסייעים להרחקת המזיקים. שיטת ההדברה האלקטרונית אינה יעילה לזמן רב, משום שהמזיקים מתרגלים להשפעת המכשיר ואז הוא מפסיק להרתיע אותם.

מתי עדיף לשטוף את הבית, לפני ביצוע ההדברה או שמא לאחר מכן?

עדיף לשטוף את הבית לפני ביצוע ההדברה, שכן לאחר ההדברה ההוראות הן לא לנקות למשך יומיים את הרצפות, כדי שחומר ההדברה יהיה אפקטיבי.

מהן הפעולות שנוכל לעשות כדי למנוע מהמזיקים לחזור?

לרוב על ידי איטום סדקים המועדים לחדירת חרקים ומכרסמים, התקנת רשתות, סילוק שאריות מזון וייבוש מקורות מים עומדים ניתן למנוע את חזרתם של אוכלוסיות המזיקים השונות למקום האירוע.

5/5 - (2 votes)