שאלות ותשובות בנושא מזגנים

כיצד אדע מהו הספק המזגן הדרוש לי?

באופן כללי, ככל ששטח החדר הממוזג גדול יותר, כך יש צורך בהספק גבוה יותר. אתרי האינטרנט של חברות המזגנים מכילים מנגנון להתאמת מזגן לפי שטח החדר וניתן להיעזר במידע זה כדי להחליט.

כיצד נדאג לתחזוקת המזגן?

מומלץ לנקות את המסננים של המזגן אחת לשבועייםשלושה, או כשנראית עליהם שכבת אבק. בעת ביצוע הניקוי, יש לכבות את המזגן ולשטוף את המסנן במים נקיים פושרים. לאחר מכן, יש להניח לו להתייבש באוויר ולהחזירו למקומו. בנוסף, יש לוודא שפתחי המזגן לא יהיו חסומים במפגעים העלולים להפריע לפעילות התקינה של המזגן.

מה כדאי לבדוק לפני רכישת מזגן?

לפני שרוכשים מזגן יש לבדוק כמה דברים ראשית, לכמה מזגנים אנו זקוקים (בדרך כלל חלל גדול יותר דורש כמה מזגנים), שנית מיהו יצרן המזגנים וכמה שנות אחריות יש על המזגן, ולבסוף נבדוק כמה כוח סוס מספק מנוע המזגן. בכל שאלה נוספת ניתן לפנות לחברת המזגנים.

האם צריך להוסיף גז למזגן?

בעיקרון, אין צורך להוסיף גז. במקרה ונדרשת תוספת גז, לרוב הדבר מעיד על תקלה בהתקנת המזגן או בתפקוד שלו.

מה יכולות להיות הסיבות לכך שהמזגן שברשותי לא מקרר?

יכולות להיות מספר סיבות לתופעה

חוסר בגז לעיתים קרובות חוסר בגז נובע מדליפת גז. יש למצוא את מקור הדליפה ולתקנו, כדי שלא נזדקק למילוי חוזר לעיתים קרובות.

מדחס המזגן אינו תקין.

בכל המקרים הללו מומלץ לפנות לטכנאי מזגנים מומחה כדי לאתר את הסיבה לתקלה.

מהי השיטה בה מומלץ למזג את כל הבית?

ישנן שתי שיטות עיקריות מיזוג מיני מרכזי בכל הבית ומזגן קטן לכל חדר. השיטה המומלצת יותר היא המיזוג המרכזי כיוון שהיא חסכונית בחשמל.

מהי העלות הממוצעת של התקנת מזגן?

מחיר התקנת מזגן נע לרוב בין 700 ₪ ל1000 ₪ למזגן אחד בודד. התקנת מזגן גדול או מערכת מיזוג מיני מרכזית יכולה לעלות גם אלפי שקלים.

מהו מזגן אינוורטר?

מזגן המכיל את טכנולוגיית האינוורטר כולל מדחס מיוחד שמביא לחסכון בצריכת החשמל. מזגן האינוורטר משנה את פעילותו בהתאם לתנאים בחדר ועל ידי כך מביא לחסכון באנרגיה.

5/5 - (2 votes)