מערכת סינון לממד

בשמונה במאי 2010 נחקקו תקנות המחייבות כל פרויקט בניה להתקין בחדרים המוגנים מערכת לסינון אוויר. מערכת סינון אוויר תיתן את מרב ההגנה לשוהים בחדרי הביטחון במצבים של מלחמה בנשק לא קונבנציונאלי כמו נשק כימי ועוד. מערכת סינון האוויר מאפשרת שהות ארוכה יותר בחדרי הביטחון לעומת מסכות האב"כ והיא מייתרת את השימוש במסכות בזמן השהות בחדר. השימוש במסכות ייעשה רק במקרים של פינוי הדיירים מהדירה במצב חירום.

מערכת סינון לממד – חמישה דברים שחשוב לדעת

מערכת סינון אוויר היא מערכת חדישה המחליפה את השימוש בערכות המגן ובמסכות האב"כ. מערכת סינון האוויר נדרשת במקרים של שימוש בנשק לא קונבנציונאלי, אך לא רק. המרחבים המוגנים הם חללים סטריליים ואטומים ויש צורך בתחלופה של הפחמן הדו חמצני הנפלט בעת הנשימה. מערכות לסינון אוויר יוצרות סירקולציה בחדר, מרעננות ומחדשות את האוויר ומאפשרות שהייה נוחה בחלל.

מערכת סינון אוויר עושה את ההבדל בין שהייה מעיקה בחדר המוגן לבין שהייה נוחה. המערכת מזרימה באופן קבוע אוויר שעבר סינון אל המרחב המון ומאפשרת לכל מי ששוהה בחדר נשימה חופשית לזמן ארוך, עד לשבועיים. במצבים של שימוש בנשק כימי, המערכת מייתרת את השימוש במסכות האב"כ המסרבלות את השהייה וגורמות לאי נוחות.

מערכת ממד

מערכת ממד

 כאשר אתם בוחרים מערכת לסינון אוויר חשוב להקפיד על הגורמים הבאים:

  • חשוב לקנות מערכת בעלת תו תקן ישראלי ולהקפיד שהמערכת מאושרת לשימוש על ידי פיקוד העורף.

  • חשוב להקפיד לקנות רק מערכת הנושאת תו אחריות. תו האחריות יחייב את המתקינים לתקן את הבעית והליקויים העלולים להיגרם בעת ההתקנה או לאחר שימוש ממושך.

  • יש לוודא את ההתאמה של המערכת לחדר שבו היא צריכה לפעול. לפני שאתם בוחרים את המערכת המתאימה רצוי להתייעץ עם איש מקצועי מנוסה. כדאי לדעת כי חברות רבות המתקינות מערכת סינון לממד מעניקות ייעוץ ללא תשלום.

יש שני סוגים של מערכות. יש מערכת הנראית כמזגן ויש מערכת המותקנת בארונית עץ התלויה על אחד מקירות הממד. לפני שאתם בוחרים את סוג המערכת כדאי להיעזר באיש מקצוע שיבדוק את התנאים הייחודיים של המרחב המוגן וימליץ על המערכת המתאימה. בהתאם לגודל החדר, לגובה הכניסה של צינור האוויר ולעיצוב של החלל.

ההנחיות של פיקוד העורף מחייבות להתקין מערכות לסינון אוויר במבנים חדשים כתנאי לקבלת טופס ארבע, טופס המאשר את המגורים במבנה. אך גם בבתים ישנים בעלי מרחבים מוגנים שאינם נכללים בחוק החדש רצוי להתקין מערכות לסינון אוויר כדי להבטיח את ביטחון הדיירים בצבי חירום.

5/5 - (4 votes)