מכסחת דשא חשמלית

איך לבחור מכסחת דשא חשמלית?

כל אחד חולם על גינה ירוקה ומטופחת, אולם לא כל אחד מוכן לבצע את המאמץ הדרוש שבטיפול בגינה כזו. גינה מטופחת כוללת בין השאר חלקת דשא ירוקה ומטופלת היטב. מלבד השקיה, דישון וסילוק עשבים שוטים מן הדשא יש לדאוג לכיסוח הדשא במהלך השנה. על מנת לעשות זאת ניעזר במכסחת דשא חשמלית איכותית המתאימה לצרכים שלנו.

בנזין או חשמל?

ישנן סוגי עיקריים של מכסחות דשא: מכסחת דשא חשמלית ומכסחת דשא מכאנית המופעלת על ידי בנזין. מכסחת הדשא המכאנית אומנם חזקה יותר ואינה דורשת חיבור לשקע חשמלי, אולם צורכת דלק לצורך התפעול, דבר שעשוי לייקר את השימוש בכלי באופן משמעותי.

מכסחת דשא חשמלית היא מעט קטנה יותר ומופעלת על ידי מנוע חשמלי. המכונה כוללת כבל לחיבור לחשמל המחייב משנה זהירות כאשר משתמשים במכונה. אלו מכונות קלות משקל ופשוטות יותר לתפעול ותחזוקה. הן נחשבות לחסכוניות וזולות יותר מכסחות דשא מכאניות ומתאימות לגינות קטנות ובינוניות.

הספק כוח:

במכסחת חשמלית כוח ההספק של המכסחת נמדד בוואט (W). כוח ההספק הוא ערך המראה לנו את כוח הכלי לעבוד בצורה רציפה יותר ועל שטחים גדולים יותר. כלומר שככל שהשטח שלנו יותר גדול נרצה מכסחת דשא חשמלית בעלת עוצמה (וואט) גבוהה יותר. לגינות קטנות מכסחות בעלות כוח של 1,000 וואט עשויות להספיק.

מספר הלהבים:

פרמטר חשוב שנשים לב אליו כאשר נרכוש מכסחת דשא הוא רוחב הכיסוי של הלהבים והכמות שלהם. בשטחים גדולים יותר שעליכם לכסח מומלץ לבחור מכסחת בעל שטח כיסוי רחב יותר על מנת לחסוך זמן רב ומאמץ בעבודה. בנוסף, הרבה מכסחות דשא מגיעות עם 2 להבים, אולם אם גינתכם גדולה תעדיפו לקחת מכסחת עם 4 להבים.

גובה הגלגלים:

בשטחים לא ישרים ובעלי בליטות אנו עשויים להתאמץ יתר על המידה בכיסוח הדשא. על מנת לאפשר כיסוח נכון ובטוח יותר יהיה עלינו לדאוג למכסחת בעלת גלגלים מתאימים בגודל ובאיכותם. השתדלו להשתמש בגלגלים בקוטר 18 ס"מ לפחות, כמובן אם מדובר בגינה קטנה יותר ובמשטח ישר, תוכלו להסתפק בגלגלים קטנים יותר. גם איכות הגלגלים חשובה וכאשר רוב מכסחות הדשא כוללות גלגלים מפלסטיק או גומי, אתם ודאי תרצו את הדגמים המקצועיים יותר הכוללים גלגלים העשויים מתכת או מסבי מתכת.

אפשרויות איסוף הגזם:

יש מכסחות דשא הכוללות מיכל או שק לאיסוף אוטומטי של הגזם בעת הכיסוח, אולם יש גם מכסחות דשא הפולטות את הגזם מהצדדים. אלה הרוצים לשמור על מראה נקי ואסתטי ירצו ודאי לרכוש מכסחת דשא חשמלית בעל שיק או מיכל איסוף בהתאם.

 

5/5 - (3 votes)