שאלות ותשובות בנושא חשמלאות

מה נכלל בהגדרה של עבודות חשמל?

עבודות חשמל מגוונות ומשתנות וכוללות עבודות חשמל בבית ומחוצה לו. עבודות חשמל בבית כוללות תיקון מוצרים ביתיים, כגון: טלוויזיה, תנור וכדומה, עבודות מורכבות יותר בבית יכללו הרכבת מבני תאורה מיוחדים, ועבודות חשמל ציבוריות יכללו חיבור בתים לרשתות חשמל מרכזיות.

כיצד נדע שהחשמלאי שהזמנו הינו מקצועי?

כל חשמלאי חייב להחזיק ברישיון לעסוק בתחום, הניתן לו לאחר לימוד קורס בחשמלאות או לימודים לתואר מהנדס חשמל והצלחה בבחינות. בנוסף, חשמלאי מקצועי עובד במשך תקופה ארוכה (כ– 3 שנים) תחת פיקוחם של חשמלאים בכירים וכך הוא צובר ניסיון וידע בתחום החשמלאות. כשמגיע חשמלאי לביתכם, בקשו לראות את הרישיון המאפשר לו לעסוק בחשמלאות.

ממה יכול להיגרם עומס יתר במערכת החשמל?

לרוב נגרם עומס יתר עקב הפעלת כמה מכשירים חשמליים בו זמנית. עומס יתר במערכת החשמל עלול לגרום להתחממות התקעים ולשריפת חלקים נוספים במעגל החשמלי.

מה זה הארקה ולמה צריך אותה?

על פי החוק במדינת ישראל, כל בית חייב להיות מצויד במערכת הארקה מסודרת. מערכת הארקה היא מערכת של חוטי חשמל המהווים חיבור טבעי בין החשמל לאדמה. הארקה מחברת את המכשיר החשמלי או את הזרם החשמלי לאדמה (שאינה חומר מוליך) ובכך מפחיתה את הסיכון להתחשמלות.

באילו מקרים נוכל להסתדר ללא הזמנת חשמלאי?

יש מקרים מסוימים בהם ניתן לחסוך את עלות החשמלאי ולפתור את הבעיה בכוחות עצמנו.

פקק החשמל קפץ לפעמים החשמל בבית או במשרד קופץ, והדבר מוביל להשבתת המכשירים החשמליים. במקרים אלו, אין צורך לקרוא לחשמלאי. ניתן לכבות את המכשיר שהקפיץ את מערכת החשמל (לרוב מדובר במכשיר זולל חשמל) ולהרים את פקק החשמל מלוח החשמל.

תיקון שקע/תקע שבורים תקע עלול להישבר או להימס עקב חום רב או קצר חשמלי. במקרים כאלה, באמצעות ציוד מתאים ניתן לפתוח את התקע ולסדר את מגעי החשמל. שקע שבור שיצא מהקיר ניתן להבריג בעזרת ציוד מתאים.

בכל מקרה, אם אינכם בטוחים כיצד עליכם לעשות פעולות אלו, מומלץ לפנות לחשמלאי מקצועי. 

5/5 - (1 vote)