רצפת בטון מוחלק לבית

כל מי שבנה בעבר בית או רכש דירה מקבלן, זוכר בוודאי כי שלב בחירת הריצוף היה בין המורכבים והקשים להחלטה. כאשר אנו מגיעים לבית או לכל חלל אחר, אנו מתרשמים מהתוצר המוגמר. השילוב בין החלל, התאורה, הריהוט ושאר האלמנטים העיצוביים, הם שמביאים אותנו להתרשם מהחדר והאווירה אותה הוא משרה. בחירת מרצפות בחנות לעין בלתי מקצועית כמעט ואינה אומרת דבר על החיבור והמראה הסופי שיינתן לחדר לאחר עבודת הריצוף.

קבלני בניין רבים כיום אינם ממליצים עוד על שיטת הריצוף המסורתית המתבצעת באמצעות הדבקת אריחים על משטח חול, הן בשל איכות החומר והן בשל החדשנות העיצובית הקיימת כיום בשוק. ניתן לומר כי רצפת בטון מוחלק לבית היא הטרנד החדשני בעולם העיצוב אשר מביא עמו איכויות וחוזקה של רצפה העמידה לאורך שנים רבות בכל תנאי אפשרי (מותאמת הן לעיצוב פנים והן לעיצוב חוץ) מחד גיסא, ואפשרויות עיצוביות מגוונות רבות מאידך גיסא.

רבים חוששים מהשימוש בבטון כחומר גלם, בעיקר בשל שנים רבות בהן נהוג היה לתפוס בטון כחומר המיועד לתעשייה בלבד, כחומר מגן לעתות מלחמה ממנו בונים מרחבים מוגנים תת קרקעיים או חדרי ביטחון ביתיים. פיתוח תהליך החלקת בטון והאפשרות להביאו לרמת גימור גבוהה במיוחד, הולידה את היכולת להשתמש בבטון לכל צורך עיצובי כמעט, כאשר היכולת ליהנות מחומר חזק ועמיד לצד ססגוני וגמיש יצרה את השילוב החביב ביותר על מעצבי הפנים.

רצפת בטון מוחלק לבית היא שיטת ריצוף הזונחת את אריחי הצפחה המוכרים אותם נהוג היה להדביק על גבי משטחי חול, ומציעה פתרון עמיד ואיכותי הרבה יותר. שיטת העבודה היא מהירה יותר, וכוללת הכנה ויישור של משטח הריצוף המתוכנן, הנחת רשת ברזל שתעזור בנשיאת משקלו הרב של הבטון ויציקת חומר הגלם במצבו הרטוב. מיד לאחר מכן מתבצע תהליך ההחלקה באמצעות מכשיר ההליקופטר, בעל הלהבים החדים הנעים במהירות ובצורה אחידה על פני הבטון הרטוב והחם עד להחלקתו המושלמת. במידה ומבקשים לחרוץ דוגמאות בבטון זה הזמן המתאים לביצוע, טרם יתייבש החומר. מומלץ מאוד לחרוץ את הבטון, בין אם בדוגמא המסורתית המדמה ריצוף אריחים ובין אם בדוגמאות אחרות. מעבר לאפקט העיצובי המרשים אותו ניתן להשיג באמצעות חריצת הבטון, הדבר גם יבטיח איכות ועמידות גבוהה יותר שכן הבטון במצבו הגשמי יוכל לסבול מלחצים וסדקים.

השלב האחרון מתבצע כאשר הבטון יבש וישר כפלס, והוא צביעת המשטח בצבעים ייחודיים המתאימים לבטון והגנה עליו באמצעות חומרי בידוד. התוצר הסופי הוא רצפת בטון מוחלק לבית בגימור ובצבעים המזכירים מבני יוקרה, אולמות אירועים וכדומה. חשוב כמובן להקפיד על עבודה מקצועית על ידי בעלי מקצוע מנוסים ולא לחשוש לאסוף המלצות או פשוט לגשת ולהתרשם מעבודות בטון מוחלק אחרות שבצעו. מדובר בתהליך מורכב ולא זול ואין להתפשר על פחות מבעל מקצוע מעולה.

המאמר נכתב על ידי – https://www.triggerstar.net

5/5 - (3 votes)