משולחן העבודה של גנן – כך תבנו גינות גן

משולחן העבודה של גנן כך תבנו גינות גן

גם אם אתם חיים בעיר צפופה, עם פיח וזיהום אוויר ומכל עבר ניבטים מגדלים רבי קומות, אתם יכולים ליצור ריאה ירוקה ומרעננת על הגג שעל דירתכם. לגינת גג יש יתרונות רבים, היא מצננת את המבנה והסביבה ומשפרת את הבידוד התרמי, תוכלו להפחית בהוצאות החימום בחורף והוצאות הקירור בקיץ ועוד לא אמרנו מילה על ההנאה והכיף של לשבת עם חברים או בני משפחה על הגג בערב קיצי ונעים.

גינת גג כל השלבים והאפשרויות

לפני שאתם מזמינים גנן מקצועי חשוב לוודא את תקינות הגג, את הבידוד ואת מידת האטימות למים. חשוב גם לבדוק האם הגג שלכם יכול לעמוד במשקל שאתם מתכננים להעמיס עליו. אם אתם גרים בבניין משותף חשוב לבקש אישור מהשכנים לפני הקמת הגינה.

יש לכם מבחר אפשרויות לבניית הגינה, לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות, אפשר לשתול את הצמחים במיכלים מרובעים, בכדי חרס, בעציצים מפלסטיק, באדניות עץ או באדניות השקועות ברצפה.

יש מגוון עצום של עציצי פלסטיק בצבעים ובצורות שונות. היתרון שלהם הוא העלות הנמוכה. החיסרון הוא במראה התעשייתי של העציצים. נוסף על כך קיימת גם סכנה שהעציצים לא יעמדו בתנאי האקלים האופייניים לגגות, רוחות חזקות וקרני שמש יוקדות הגורמות לנזקים לעציצי הפלסטיק.

כדי חרס יעניקו לגג מראה יוקרתי, טבעי ואותנטי. הם עמידים מול הרוח, אך הם עלולים לגרום לבעיות ביציבות הגג בשל המשקל הכבד שלהם.

אדניות מעץ מעניקות מראה טבעי ורענן. הן עמידות ברוח, אך פחות עמידות לקרני השמש היוקדות. הן דורשות תחזוקה שוטפת. כדי לבנות אדניות מעץ, רצוי לפנות לבעל מקצוע ולשלב גם מערכת ניקוז.

אדניות יצוקות הנבנות יעל הגג הם אדניות קבועות, עמידות בפני פגעי מזג האוויר. את בניית האדניות יש לבצע באמצעות בעל מקצוע מומחה, לשלב מערכת ניקוז ולהקפיד על איטום ברמה גבוהה.

איך לבחור צמחיה מתאימה?

אפשר לבחור צמחיה בהתאם לעונות השנה. לכל עונה יש את הפרחים והצמחים הפורחים בה. אפשר גם לשלב צמחים ופרחים רב עונתיים.

את הצמחייה כדאי לבחור בהתאם לתנאי האקלים של הגג. צריך להתחשב במיקום הגיאוגרפי של הבית, בכיוונים, בקרינת השמש וברוחות. לפני שבוחרים את הצמחים כדאי להתייעץ עם גנן מומחה.

פרחים וצמחים על הגג חשופים לקרני השמש ונוטים להתייבש מהר. בגינות הגג חשוב להקפיד על השקיה קבועה ומסודרת ובתדירות גבוהה יותר מאשר בגינות על הקרקע.

מקור מידע נוסף

5/5 - (8 votes)