מהו שירות צילום קווי ביוב ומתי אתם עשויים להזדקק לזה

מהו שירות צילום קווי ביוב ומתי אתם עשויים להזדקק לזה

קווי הביוב שמתחת לאדמה מבצעים את אחד התפקידים החשובים ביותר בעיר המודרנית אך חשוב מכך – הם עושים את זה בשקט מופתי אי שם מתחת לאדמה, מבלי שנראה אותם או נרגיש בהם.

הרצון להטמין את קווי הביוב בתוך האדמה משרת שתי מטרות – האחת היא כמובן להסתיר את השפכים באופן יעיל הן מבחינה וויזואלית והן מבחינת ריחות לא נעימים והשנייה קשורה יותר לאופי הפעילות של המנגנון הנשען על בסיס עקרון כוח המשיכה שהוא זה שגורם לביוב לזרום במורד הקווים.

אין ספק שהעובדה שקווי הביוב נסתרים מן העין משרתת אותנו נאמנה מכל הבחינות עד אשר מתעוררת בעיה שמצריכה אבחון וטיפול בבעיה. מאחר שמדובר במערכת נסתרת, לא ניתן לבחון אותה ולמפות אותה ללא ציוד מתקדם. כאן נכנס לתמונה שירות צילום קווי ביוב.

כיצד ניתן לצלם את קווי הביוב?

ברור אפוא שעל מנת לצלם קווי ביוב נזדקק לציוד מתקדם שניתן להחדירו אל תוך קוו הביוב בבטחה כך שנוכל לקבל תמונה ברורה ומהימנה של מה שקורה בתוך הצנרת אך יחד עם זאת, ציוד שיהיה קטן דיו ושיוכל לעמוד בתנאי רטיבות ולכלוך קיצוניים.

התשובה לכל אלה נעוצה במערכת שבה מורכבת מצלמה זעירה בעלת רזולוציה משתנה, על קצהו של סיב אופטי ארוך. את הסיב האופטי מחדירים אל פתח הביוב לעומק הנדרש וכך מתקבלת תמונה ברורה של מה שמתרחש בתוך צינור הביוב.

שירות צילום קווי ביוב מאפשר לנו להסתכל על פנים הצינורות בשני אופנים – האחד צילום סטילס רגיל והשני, צילום ווידאו שבו ניתן לבחון כל חלק בתמונה הגדולה. מעבר לכך, ניתן כמובן להקליט את כל התהליך על מנת שניתן יהיה לשבת ולנתח את התוצאות "בתנאי מעבדה" ולא בתנאי שטח מעיקים – דבר שיתרום למציאת הפתרון הטוב ביותר.

מתי צריך לצלם את קווי הביוב?

ברור שאין צורך לצלם את קווי הביוב בכל פעם שקיימת סתימה או הצפה. השירות ניתן על מנת לאבחן תקלות שגורמות לבעיות חוזרות ונשנות. כך לדוגמה ניתן להיעזר בצילום קווי הביוב על מנת לאתר שברים או סדקים בצינורות הביוב, חדירת שורשים, חיבורים לא תקינים, הצטברות של שומנים וגופים זרים על דפנות הצינורות ואפילו כשלים תכנוניים שקשורים בשיפועים של הצינורות וכיוצא בזה.

מי מספק שירות צילום קווי ביוב?

נשאלת השאלה אפוא מי מחזיק בציוד לצילום קווי ביוב. מדובר בציוד שמעבר למחירו היקר, דורש ידע בהפעלתו וניתוח הנתונים שנאספים.

התשובה לשאלה היא קבלני ביוב ומפעילי ביובית שמספקים את שירות צילום קווי הביוב. חשוב לציין שבניגוד לבעיות אחרות שנוצרות במערכת הביוב ושמצריכים ביובית – הן לפתיחת סתימות או שאיבה של ביוב, שירותי הצילום ניתנים בדרך כלל על ידי צוות מצומצם יותר שמתמחה בכך שלעתים קרובות יגיע אליכם ברכב רגיל ולא בביובית שעשויה לייקר את השירות. יחד עם זאת, על מנת לפתור את הבעיה, סביר להניח שנזדקק לשירות ביובית בהמשך – עם ניתוח התמונות שתתקבלנה.

איך צילום קווי ביוב יכול לחסוך לכם זמן וכסף?

מאחר שמדובר בשירות שעולה כמה מאות שקלים ויותר – בתלות באורך הקווים, המיקום שלהם והאם יש צורך להקליט את הנתונים לניתוח חוזר בהמשך, עולה השאלה איך פעולה שעולה לא מעט כסף (לעתים אפילו יותר מהפתרון עצמו), יכולה לחסוך לכם כסף וזמן.

התשובה לכך מתבססת על העובדה שחלק ניכר מסתימות והצפות הביוב חוזרים על עצמם מדי כמה חודשים מאחר שבמקרים רבים שמזעיקים ביובית או אינסטלטור, הסתימה נפתחת אך הגורם שלה אינו מוכר ואינו מטופל.

לדוגמה, חדירת שורשים אל מערכת הביוב או שבר בצינור ישן, יביאו לבעיות חוזרות ונשנות ויחד איתן להוצאות לא מבוטלות לבעלי מקצוע שנזמין מעת לעת על מנת לפתור את התקלה החוזרת. אם לעומת זאת נעשה שימוש בשירות צילום קווי ביוב, נוכל להבין בדיוק מה הבעיה ובמקום להזמין ביובית כל כמה חודשים בעלויות של מאות שקלים, נוכל להבין מה הגורם לבעיה, לטפל בו ביעילות ולהימנע מתקלות בעתיד.

צילום קווי ביוב נפוץ הן בקרב בלעי בתים פרטיים, וועדי בתים וכן חברות ומוסדות וללא ספק מהווה את החזית הטכנולוגית בתחזוקת קווי הביוב שיכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף בהתמודדות עם תקלות חוזרות ולספק את השקט הנפשי שבמערכת ביוב תקינה שעושה את עבודתה מבלי לפגוע בשגרת החיים שלכם.

Rate this post