טיפים לחיסכון וקבלת הנחות בקניית מכשירי שמיעה

מכשירי שמיעה חדשים יכולים להיות יקרים למדיי. מחיר של מכשיר שמיעה חדיש ומתקדם יכול להגיע למעל 10,000 ₪. מדובר במחיר שאותו תצטרכו לשלם לאחר שנוכה ממנו סכום ההשתתפות של קופת חולים וסל בריאות.

האם ישנן דרכים להשגת חיסכון על המכשירים?

  1. השתתפות של ביטוח הבריאות הפרטי שלכם.

במידה ואתם בעלי ביטוח בריאות פרטי, ייתכן והפוליסה שלכם כוללת השתתפות נוספת במחיר המכשירים. מומלץ לברר עם סוכן הביטוח האם הוא מכסה השתתפות כזו.

  1. בחירה של מכשירים שבאמת עונים על הצרכים שלכם.

מתוך רצון לחסוך על מחיר מכשירי שמיעה, ישנם לא מעט אנשים שמעדיפים לרכוש מכשירים זולים יותר. מכיוון שלא תמיד המכשירים הזולים יותר מותאמים באופן אישי למי שזקוק להם – הבחירה לקנות בזול עלולה לעלות ביוקר. במידה והמכשירים הזולים לא מספקים מענה מספיק טוב לירידה בשמיעה של הקונה, הוא יכול למצוא את עצמו רוכש שוב מכשירים – במחיר היקר יותר.

כך קורה שאם היה קונה את המכשירים היקרים מראש, הלקוח היה למעשה חוסך לעצמו כסף רב. כדאי לזכור גם שהשקעה במכשירי שמיעה איכותיים היא השקעה בבריאות ובאיכות החיים שלכם. יש תחומים בחיים בהם לא כדאי להתפשר. קנייה של מכשירי שמיעה איכותיים תצדיק את עצמה, גם מכיוון שהמכשירים האלו יוכלו להיות בשימוש שנים ארוכות.

  1. תחזוקה וכיול של המכשירים הקיימים

מכשירי שמיעה זקוקים לתחזוקה שוטפת ולכיול מדי פעם. ייתכן שהמכשירים שלכם, שאתם חושבים שכבר לא עובדים טוב, פשוט לא מכווננים. לקלינאי התקשורת במכון השמיעה יש אמצעים בהם הם יכולים לבדוק ולכייל את המכשירים. חלק מפעולת הכיול מסתמכת על הדיווח שלכם, ולכן חשוב להתייעץ עם הקלינאי ולשקף לו את המקומות שבהם המכשירים כבר פחות מסייעים לכם.

  1. בדיקה עם מכון השמיעה לגבי הנחה נוספת

שווה לבדוק אם מכון השמיעה שאתם עובדים איתו יכול להעניק לכם הנחה נוספת על מכשירי השמיעה. לפעמים המכונים מאפשרים לבצע טרייד אין ולהחליף מכשירים ישנים בחדשים.

  1. מיצוי הזכויות דרך קופת החולים

חשוב לדעת שקופות החולים מעניקות סבסוד למכשירי שמיעה על פי תנאים מסוימים. התנאים קובעים כי אנשים בין הגילאים 50 ל-65 זכאים למכשיר שמיעה אחד בכל אוזן. הקופה משתתפת בשיעור של 1,068 ₪ ברכישת המכשיר.

אנשים בגילאים 18 עד 50 ומעל גיל 65 יכולים לקבל מכשיר אחת לכל שלוש שנים. הקופה משתתפת בשיעור של 3,642 ₪ ברכישת כל מכשיר.

מכוני שמיעה פרטיים מעניקים לעתים גם הם הנחה בגובה ההשתתפות של קופות החולים. היתרון של תהליך זה הוא שניתן דרכו לקצר את משך הזמן שלוקח לקבל אישור על סבסוד המכשירים.

הערה חשובה:

עלותם של המכשירים ברמה הגבוהה הם יקרים יותר תמיד. גם לאחר קבלת ההנחות על פי החוק, מכשיר חדיש יכול לעלות 10,000 ₪ ומעלה.

Rate this post