איך לקשט עוגות יום הולדת עם בצק סוכר

גלו את הסוד, איך לקשט עוגות יום הולדת עם בצק סוכר

עוגות יום הולדת צריכות להיות העוגות הכי טעימות, הכי יפות והכי מקוריות, כאלו של אחד יתלהב מהן. עוגות ליום הולדת מבצק סוכר ישדרגו כחל מסיבה ובקלות יהפכו להיות האטרקציה המרכזית בחגיגה. באמצעות בצק סוכר נוכל לצפות כל עוגה ולפסל עליה כל דמות וכל צורה שילדי יום ההולדת יאהבו. בצק הסוכר הוא מתוק, הוא טעים והוא גם נוח לעבודה.

כמה כללים לעבודה עם בצק סוכר

  • בצק סוכר הוא בצק לבן, רך, גמיש ונוח לעבודה, אפשר לרדד אותו וליצור ממנו כל דמות וכל צורה ובכל צבע שרוצים.

  • בצק סוכר הוא בצק שרגיש ללחות וליובש. לא שומרים אותו במקרר, אלא במקום יבש, סגור וחשוך, ותמיד חשוב להקפיד לאחסן אותו בכלי או בשקית אטומים לחלוטין.

  • את העוגות המוכנות יש לשמור בסביבה קרה ויבשה, מחוץ למקרר. הסביבה הלחה של המקר תגרום לבצק להתרכך, להזיע ולמריחת הצבעים.

קישוט עוגות יום הולדת – הדגש על הציפוי ועל פיסול הדמויות

הדרך הטובה ביותר להכנת עוגות יום הולדת היא להשתמש בכל סוג של עוגה בחושה כבסיס לעוגת יום הולדת. את העוגה מצפים בציפוי צבעוני העשוי מבצק סוכר ועל העוגה מציבים דמויות מפוסלות העשויות מבצק סוכר.

בין העוגה לבין הציפוי יש למרוח קרם. זה יכול להיות כל סוג של קרם, קרם שוקולד, קרם ריבה, סירופ סוכר ועוד. לקרם יש שני תפקידים, הוא מעשיר את העוגה ומוסיף לה טעם ועסיסיות והוא משמש כומר מקשר בין העוגה לבין הציפוי.

כדי להכין את הציפוי יש לרדד את בצק הסוכר עד לעובי של כחצי סנטימטר, את הבצק לשים עם מעט קורנפלור או אבקת סוכר עד שהוא יהיה גמיש ונוח לעבודה. מרדדים ולשים את הבצק בתנועות מעגליות עד שמקבלים עלה בצק חלק ובעובי אחיד.

את הציפוי צובעים באמצעות צבעי מאכל במרקם של משחה או ג'ל. צבעי המאכל הנוזלים אינם מתאימים מאחר והבצק רגיש ללחות. מומלץ לבחור שלושה צבעי מאכל בסיסיים, אדום כחול וצהוב ולערבב בניהם.

את עלה הבצק מרימים בידיים ומניחים על העוגה. בעזרת כרית כף היד מחליקים את הבצק ומצמידים אותו לעוגה .

המשטח שעליו מניחים את העוגה הוא חלק בלתי נפרד מהעוגה, הוא יכול להיות מעץ, מקרטון מקלקר או מכל חומר עבה שאינו מכיל רעלים.

את שולי העוגה מקשטים ומטשטשים את קו ההפרדה בין העוגה לבין המשטח שעליו היא מונחת. מבצק הסוכר יוצרים נקניק ארוך ודק וצבעוני, מקיפים בו את שולי העוגה ומצמידים. אפשר לעצב את הנקניק בצורות שונות.

מבצק הסוכר אפשר לפסל כל דמות וכל צורה, פרחים, חיות מכוניות ועוד. אל תוך הדמויות שפיסלנו מחדירים שיפוד שאת הקצה שלו נועצים בתוך העוגה, ואין ספק זאת עוגת יום הולדת, מקסימה, מושקעת ויפה.

המאמר מוגש באדיבות וויזיון

5/5 - (2 votes)