איך בוחרים מצבר לרכב בצורה הטובה ביותר

קמתם בבוקר, מוכנים להתחיל יום עבודה. נכנסתם לאוטו, סובבתם את המפתחוהרכב לא מניע. פתאום אתם מגליםהשארתם בטעות את האורות של הרכב דולקים במהלך כל הלילה. קרוב לוודאי שמה שקרה לרכב שלכם, זה פשוט שהתרוקן לו המצבר. ישנן מספר פעולות שעשויות להאריך את החיים של המצבר הקיים והתקין שלכם, אותן נסביר בהמשך. אבל אם כבר הגעתם למצב שאתם חייבים לקנות מצבר חדש כדאי שתדעו כמה טיפים חשובים בנושא.

התאמה ספציפית לרכב היא קריטית לתקינותו!

המצבר הוא ה"לב" של כל החלקים החשמליים ברכבהוא אחראי על ההנעה, החלונות החשמליים, המזגן ולמעשה על כל אביזר ברכב שמונע באמצעות חשמל. מצברים מגיעים במגוון סוגים: גדולים או קטנים, "יבשים" או "רטובים" – כלומר כאלה שצריך לתחזק אותם באמצעות הכנסת מים מזוקקים מדי פעםלעומת כאלו שלא, קיבולות טעינה אחרות ועוד. לכל קטנוע, משאית או מכונית פרטית יש מצבר המתאימים בדיוק אליהם. הכנסת מצבר שאינו מתאים לרכב עלולה להיות מסוכנתלכן אם אתם רוצים לדעת איך בוחרים מטען לרכב שיתאים במיוחד למכונית שלכם, כדאי שקודם כל תכירו אותה היטב.

מומלץ להתייעץ עם מישהו מוסמך

לכל יצרן רכב ישנה המלצה, לגבי איזה מצבר יתאים ביותר לרכב המיוצר .כדי לדעת איזה מצבר יעשה את העבודה הטובה ביותר בשביל הרכב הספציפי שלכם, התייעצו עם מקור מידע מקצועי, שיסייע לכם לבחור במצבר שיתאים בצורה המדויקת. מוסך מורשה, חשמלאי רכב ואפילו המידע שמודפס בתוך ספר הרכב, בו כתב היצרן את מפרט המצבר האידיאלי לשימוש בתוכוכולם עשויים להיות מקור מהימן. כדאי להתייעץ גם בנושא ההשקעה הכספית במצברמחירי מצברים לרכב פרטי יכולים לנוע בטווח של מאות שקלים, ולא תמיד המחיר הזול יספק את התמורה הטובה יותר. חשוב לדעת מהיכן הגיע המצבר, מיובא או תוצרת הארץ, האם הוא חדש מהאריזה או יצא משימוש ותוקן והוחזר למכירה, כמה שנות אחריות יש עליוכל אלה מהווים שיקולים שיש לקחת בחשבון.

אורך חיי המצבר החדש שלכם תלוי בעיקר בכם

מלבד ההתאמה והדרישות הטכניות שייבדקומצבר צריך גם להתאים לרוכש עצמו. בבואכם להתייעץ עם מומחה שיסביר לכם איך בוחרים מצבר לרכב, כדאי שבנוסף הוא גם יידע להגיד לכם איך מתאימים את המצבר לנהג, על מנת שיוכל להפיק מהמצבר החדש את המיטב. אנשים הנוסעים באותו סוג רכב ממש, אך אופי הנהיגה שלהם שונה בתכליתהאחד נוסע בכל רחבי הארץ ואילו השני מבצע רק נסיעות קצרות טווחכל אחד מהם עשוי להזדקק להחלפת מצבר ברכב בתדירות שונה, בשל בלאי שונה בין המצברים, גם אם הם זהים לחלוטין, נרכשו מאותו יצרן ובאותו תאריך.

חשוב לבצע תחזוקה שוטפת

מצבר לרכב נטען מחדש בכל הנעהכשהרכב פועל לעיתים רחוקות, המצבר לא מקבל מספיק "מזון" ועל כן עלול להישחק במהרה ולפרוק את עצמו. על מנת שלא תמצאו את עצמכם שוב נאבקים בהתנעת הרכב, כדאי מדי פעם לבצע בדיקה של תקינות המצבר אצל חשמלאי רכב. לעיתים המצבר החדש יספיק לשימוש של חמש שנים, ולפעמים "יגמור את הקריירה" בתוך שנתיים. במידה ותדעו איך בוחרים מצבר לרכב וכיצד שומרים עליוייתכן בהחלט שתוכלו להוסיף לו כמה "שנות חיים" ולהבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה וחלקה.

5/5 - (1 vote)