שיפוצים – גלו איך אפשר לעבור את מבצע השיפוץ בקלות ובהצלחה

שיפוצים גלו איך אפשר לעבור את מבצע השיפוץ בקלות ובהצלחה

שיפוצים מוצלחים הם שיפוצים המתבצעים בהתאם לתוכנית, ללא תקלות וסיבוכים וללא עוגמת נפש. העולם נחלק לשני חלקים, אלו שנהנים מהשיפוצים ורואים בהם יצירתיות והתחדשות ואלו שעבורם מבצע השיפוצים הוא מבצע מתיש ומסובך. כדי לעבור בהצלחה את מבצע השיפוץ ליקטנו כמה טיפים מצוינים, גם אם לא תיהנו מהשיפוץ, תצליחו לפחות לעבור אותו בקלות ובהצלחה.

עושים שיפוץ שמונה דברים שאתם חייבים לדעת

  • לפני שמתחילים את מבצע השיפוצים חייבים לעשות שיעורי בית, וללמוד על הנושא. אם יש לכם חברים ששיפצו דירות לאחרונה כדאי להתייעץ אתם ולקבל מהם טיפים והדרכה. אם אין לכם, תוכלו להיעזר ברשת האינטרנט, שם תמצאו חומר רב על אודות השיפוצים.  ומחירונים

  • הגדירו במדויק את התקציב והכינו עוד כעשרה אחוז לחריגות. החליטו שאתם נצמדים לתקציב. ערכו סדר עדיפות ופרטו לעצמכם כמה אתם מעוניינים להשקיע בשיפוץ המטבח, באמבטיה, בריצוף ועוד. אם גלשתם בתקציב של שיפוץ האמבטיה, למשל, נסו לחסוך בשיפוץ המטבח. אם לא תיצמדו לתקציב הסופי, לא תצליחו לשלוט בסכומים ותגלשו לסכומים גבוהים שלא תכננתם להוציא.

  • לא כל יום מבצעים שיפוץ דירה, לפעמים זהו מבצע שמבצעים פעם אחת בחיים, השקיעו בחומרים איכותיים. בכל פעם שאתם בוחרים חומרים לשיפוץ בקשו לראות תו תקן. תו תקן הוא ערובה לאיכות החומר.

  • אם יש לכם זמן וכוח ואתם יכולים לכתת רגליים ולהתרוצץ בין הספקים השונים, קנו בעצמכם את החומרים. מקבלן השיפוצים בקשו רק לשפץ ולא לקנות חומרים. כך תוכלו לחסוך עשרות אחוזים של פערי תיווך.

  • סכמו עם הקבלן על לוח זמנים מחייב. כדאי אפילו להחליט על קנסות עבור איחורים משמעותיים. אם לא "תשבו" על קבלן השיפוצים, אתם יכולים למצוא את עצמכם חיים בתנאים קשים זמן רב יותר מאשר תכננתם.

  • כאשר אתם מזמינים קבלן שיפוצים, בקשו עליו המלצות. חשוב מאוד לבדוק האם הקבלן ייקח חלק פעיל בשיפוץ או שיעסיק קבלני משנה ופועלים. כדאי מאוד לשכור קבלן המבטיח כי הוא יהיה נוכח בדירה ויעבוד יחד עם הפועלים.

  • סכמו על לוח תשלומים. אל תשלמו את כל הסכום מראש אפילו אם הקבלן מבטיח לכם הנחה גדולה. קבעו לוח תשלומים בהתאם להתקדמות השיפוץ והתנו אותו באיכות השיפוץ. רק כך תוכלו לשלוט על לוח הזמנים ועל איכות השיפוצים.

  • לפני שאתם בוחרים קבלן כדאי לראות עבודות שהוא ביצע בעבר. אל תסתפקו בתמונות הגיעו בעצמכם אל הדירה המשופצת. תוכלו גם לפגוש את הדיירים ולקבל מהם חוות דעת.

5/5 - (9 votes)