שאלות ותשובות בנושא אינסטלציה

 

כיצד נבחר אינסטלטור מיומן?

בחירת אינסטלטור, בדומה לשאר אנשי המקצוע נעשית על ידי המלצות ממכרים, ידידים או רשת האינטרנט. אינסטלטור שקיבל חוות דעת חיוביות רבות, לרוב הינו אינסטלטור מוסמך ומקצועי. אם לא הצלחתם להשיג חוות דעת או שאתם מתלבטים בין כמה אינסטלטורים, חשוב שתדעו שאחד המדדים לאיכותו של אינסטלטור הוא הזמינות. הכוונה לאינסטלטור שיכול להגיע במהירות לביתכם ולוודא שהבעיה בצנרת מטופלת באופן מידי. מדד נוסף בעל חשיבות הוא הידע המקצועי שלו. שאלו את בעל המקצוע שאלות בתחום האינסטלציה וכך תוכלו לבדוק האם הוא מכיר את המערכת לעומק.

באילו מקרים נקרא לאינסטלטור?

אינסטלטור יגיע לביתנו במקרים של נזילות, פיצוץ בצנרת, דליפות, או במקרים בהם נרצה לערוך שיפוץ במערכת האינסטלציהלהחליף מתקני שירותים, להתקין צנרת חדשה וכדומה.

למה הברז שלי דולף?

יכולות להיות כמה סיבות לברז דולף בבית. הסיבה הראשונה היא סגירה חזקה מדי של הברז שהובילה לשחיקתו וגרמה לנזילת מים. סיבות נוספות יכולות להיות בלאי טבעי או הברגה לא נכונה.

ברוב המקרים יהיה משתלם מבחינה כלכלית לתקן את הדליפה מאשר להחליף את הברז. במקרה של ברז ישן מאוד שמועד לתקלות רבות, מומלץ להחליף את הברז הישן בברז חדש.

איזה נזק יכול להיגרם מפיצוץ בצנרת?

ראשית כל, נזילת מים ממושכת עלולה לגרום לריקבון של הצנרת כולה, והנזק המצטבר עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים. כמו כן, נזקי הרטיבות הם רביםעובש ומחלות, פגיעה ביסודות המבנה, פגיעה במערכת החשמל ועוד. בבניינים עם כמה קומות פיצוץ בצנרת עשוי לחדור אל דירות סמוכות ולגרום להם נזק משמעותי. בכל אופן, במקרה של נזילה או דליפה יש לפנות לאינסטלטור מהר ככל האפשר כדי לצמצם את הנזק.

כיצד אוכל למנוע את הסתימה הבאה במערכת האינסטלציה?

ישנן פעולות בסיסיות אותן ניתן לבצע בתור פעולות מנע ראשית, יש להניח במקומות פתחי הניקוז (כיורי המטבח והאמבטיה) מסננת המונעת מהלכלוך לחדור לעבר צינור הניקוז. כמו כן, יש להימנע מלהשליך לאסלה מוצרים שונים פרט לנייר טואלט. פעולות אלו יצמצמו את הסיכוי לסתימה בצנרת שלכם.

5/5 - (2 votes)