שאלות ותשובות בנושא גינון

מה מומלץ עבור גינה – דשא סינתטי או טבעי?

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מחליפים את הדשא האמיתי בגינתם לדשא סינתטי. גינה המכוסה בשכבת דשא אמיתי, היא וודאי יפה יותר, אך גינה סינתטית מאפשרת חסכון במשאב המים ותחזוקה נמוכה (אין צורך לגזום את הדשא ולטפח אותו). החיסרון היחיד בדשא סינתטי הוא שהוא נחשב ליקר יותר מדשא אמיתי. כל אדם שמעצב גינה צריך לקחת שיקולים אלו בחשבון.

כיצד מקימים גינה פרטית?

הדבר הראשון הנדרש לשם הקמת גינה הוא הכנת הקרקע הכוללת ריסוס חומרי הדברה נגד מזיקים, זיבול ודישון וסילוק אבנים וסלעים. לאחר מכן, תפקיד הגנן הוא לשתול צמחים (רב שנתיים או חד שנתיים) ולדאוג לתחזוקת הגינה. ניתן לצפות את הקרקע בשכבת דשא סינתטי או טבעי.

אילו עצי פרי מומלץ לשתול בגינה?

עצי הפרי המועדפים הם כאלה שיחזיקו מעמד בכל ימות השנה. עצי פירות הדר (תפוזים, קלמנטינות ולימונים) הם עצים הנשארים ירוקים ומלבלבים לאורך כל השנה, בתנאי שמקפידים להשקות אותם ולטפח אותם. אפשרות נוספת היא לשתול עצי פירות סובטרופיים, דוגמת הליצ'י, האבוקדו השסק וכדומה.

מהם הסגנונות השונים לעיצוב גינה?

בתחום עיצוב הגינות יש שלושה סגנונות עיקריים:

עיצוב גינות בסגנון יפני – סגנון עיצוב יפני מתבטא בהקפדה על כמות פרחים ועצים מינימאלית, ובין הצמחים השונים יהיה חלל המאפשר מרחב. סגנון עיצוב זה מתאים לגינות קטנות ומטופחות.

עיצוב גינות בסגנון אנגלי – בדומה לסגנון העיצוב היפני, כמות הפרחים והצמחים היא קטנה וכן הם ממוקמים בצורה סימטרית, תוך מרווחים מדויקים זה מזה. לצד הצמחים או העצים שבחרנו לשתול, נשלב גם מדשאה גזומה בקפידה ומקום לשולחן ולכיסאות.

עיצוב גינות בסגנון ישראלי – בניגוד לשתי השיטות הקודמות, המשלבות עיצובים סימטריים ומדויקים, עיצוב גינה ישראלית מתבטאת באלמנטים הממוקמים בגינה בחופשיות. ניתן לשלב בגינה הישראלית עצי פרי וצמחי תבלין, כדי חרס, מדשאה, פינות ישיבה נוחות ומוצלות ועוד אלמנטים שמתאימים לאקלים הארץ ישראלי.

כיצד נדאג לתחזוקת הגינה שהקמנו?

גינה גדולה עם דשא אמיתי וצמחים רבים תצריך תחזוקה שוטפת ויומיומית הכוללת עידור וסילוק עשבים שוטים, השקיה ודישון. לעיתים יהיה צורך אף בשכירת גנן לביקור כל חודש. גינות קטנות זקוקות לרמת תחזוקה נמוכה כיוון שהן מכילות מעט צמחים ועצים.

 

5/5 - (1 vote)